De komende tijd ga ik schrijven aan een compleet jaarprogramma voor klas 3.
Dit jaarprogramma zal de theoretische basis bevatten die docenten kunnen gebruiken om de lessen te geven. De theorie die aan bod komt, moet leerlingen een eerlijk beeld geven van economie en bedrijfseconomie in de bovenbouw.

  • De leerling krijgt de theorie zonder overbodige tekst aangeboden.

  • De leerling krijgt een duidelijk beeld van de keuzevakken in de bovenbouw.

  • De leerling oefent met vaardigheden die voor de economische vakken in de bovenbouw belangrijk zijn.

  • De docent kan zich richten op het geven van leuke lessen met aansprekende voorbeelden.

  • De docent kan leerlingen coachen in de opgaven die verdeeld worden in:

    • basisopgaven (⌂),
    • extra oefening (⟲) en
    • extra verdiepende opgaven (☆)

Werkend door de hoofdstukken

Als extra studiehulp worden in alle hoofdstukken vaste herkenningstekens gebruikt, zoals:

Formule:

Een belangrijke definitie.

Voorbeeld

Een kader met een voorbeeld van de theorie of de berekening.

  • Maak nu de volgende opgave:

    • verwijzing naar de basisopgave(n) die horen bij deze theorie.